kladdkaka

Jag kom hem för ett tag sedan och sen dess har jag inte gjort mycket mer än att ätit och bakat en kladdkaka, nu tänkte jag helt enkelt att ni ska få ta del av den.

Kladdkaka
Du behöver;
- 100 gr margarin (smält)
- 2 ägg
- 3 dl socker
- 2 dl vetemjöl
- 3 msk kakao
- 1 msk vaniljsocker

Såhär gör du;
- Sätt ugnen på 175 grader
- Smält margarinet medans du vispar ägg och socker
- Blanda de torra ingredienserna tillsammans
- Häll i de torra ingredienserna tillsammans med äggsmeten
- Blanda i margarinet och häll i smeten i en rund form (eller vilken form du nu vill ha)
- Sätt in kakan i ugnen och låt den gräddas i 22 minuter och voila!


Ni kanske har märkt att jag är en aning förtjust i choklad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback