old music

Pjuh, nu har jag suttit här och skrivit, pluggat och varit allmänt osocial och duktig framförallt. Men mina arbeten börjar ta sig i alla fall, det börjar komma någon vart. Men nu har jag en liten paus, jag är nämligen inne i ett nostalgiskt ögonblick, jag sitter vid youtube och söker på allt från Fame factory till Black Ingvars. Vilka minnen det väcker, jag kommer ihåg när jag och min mor satt i soffan, vareviga fredag för att se på finalen. Varenda avsnitt var inspelat och jag kunde se dom om och om igen - ja mina vänner, jag var en riktig fame factory-tönt. Men är det inte ganska skönt att lyssna på gamla låtar egentligen? Man kan ju texterna hur bra som helst, det går automatiskt på något sätt. Kanske för att alla låtar som man lyssnade på förut verkligen printades in i hjärnan i flera månader innan det kom en ny låt som var den bästa man hört på evigheter, och inte som det är nu, att en låt är populär i en vecka och därefter är det en ny, man får vara snabb för att lära sig den utantill. Men å andra sidan, när radiokanaler spelar den 183950 gånger på en dag så är det inte så konstigt att dom sätter sig som blogiglar på hjärnan. Men nej, nog med prat, nu ska jag lyssna vidare på mina gamla godingar, dags för Spice Girls.

Puss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback