Våffeldagen - panik

Ja ni, sista veckan på praktiken och just för tillfället är Bertil på lunch, väldigt lugnt och bara få kunder som vill ta ID-foton och liknande saker. Vi pratade om morgondagen förut, det är ju våffeldagen som vi alla vet, men hur tusan ska jag fixa mina våfflor? Panik! Jag får helt enkelt sitta på golvet och vispa till smeten och vakta den med mitt liv så hundarna inte äter upp den. Förra gången jag gjorde speciella våfflor gjorde jag dem rosa och gula, den här gången ska jag försöka mig på att göra choklad-våfflor, samt rosa och gula såklart. Jag tror det blir fina fisken det, kanske ska jag bjuda över söta Tuva som vi var hos igår, kvällen slutade med att hon somnade i mitt knä, mysigt enligt mig i alla fall.

Men ja, vi satsar på choklad-våfflor i alla fall, önska mig all lycka i världen.
Det lär behövas när man inte ens har en diskbänk att stå över och vispa.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback