Måndag 19/1

Måndag, monday, lundi, lunes, montag.... många språk där, och nu tänker alla; "jösses vilken riktig språkmänniska den där Therese är, fast egentligen googlade jag bara olika språklexikon. Men det kan vi ju se förbi. Måndag den 19'e januari är det idag alltså, tänk att för bara några veckor sedan så hatade jag måndagar. Mest för att det kändes som att skolan aldrig tog slut, jag hade huvudvärk & hade ingen lust till någonting. Men nu däremot har vi fått ett "nytt" schema, eller i alla fall jag, så jag slutar 13.05 efter två lektioner. Helt okej enligt mig, därefter kan man tillbringa dagen med trevliga & uppfinningsrika saker såsom att städa, plugga & träna. Vilket är precis de mest påhittiga sakerna som jag kan komma på idag att göra, minus att träna då. Men en riktig storstädning är på G & nu ska det minsann bli rent på rummet, eller åtminstone en aning, vi får se hur långt jag kommer innan mina tankar dras till fotouppgiften vi fick idag; fotografera hår, ögon/öga & något som är vackert. Jag får se om jag lägger ut bilderna här, jag vill ju inte att någon ska sno min idé så att säga. Nu ska jag jaga dammråttor uppe på garderoben, borsta grus & brödsmulor ur sängen & sortera Vecko Revy-tidningar, usch vilket otrevligt rum jag har egentligen.

Puss för Krunegård som livar upp stämningen i trumhinnorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback