Dietro Casa

Kvällen är slut och natten har precis börjat, i alla fall för tillfället. Sicken kväll, jag var och bowlade tillsammans med Mickis & Ellen, Mickis vann med ett poäng över mig och Ellen, ja, det gick inge vidare för henne i alla fall. Därefter hemfärd, äta mat tillsammans med mamma och bror och sedan över till mina fina vänner för fruktsallad och film som egentligen skulle blivit Twilight men som blev Borat. Faktiskt extremt rolig.
Men nu sitter jag i alla fall i sängen, kikar runt lite & funderar starkt på att sova snart, jag & Ellen ska vara duktiga imorgon och träna vid halv 12, är det inte duktigt så säg.

Förresten, har ni sett This is England? Jag hoppas verkligen att ni gjort det, den är faktiskt riktigt bra, nästan som The Notebook, fast lite.....råare. Något av det bästa med den filmen är ett piano-stycke i filmen som jag bara älskar, så extremt fint. Stycket heter Dietro Casa och är skrivet av Ludovico Einaudi. Vad mycket filmer jag har börjat tycka om, jag har alltid vara lite av en filmnörd men för tillfället vill jag verkligen tipsa er om bra filmer, jag får fixa iordning en lista över filmer jag tycker man borde se. Imorgon kanske, vem vet.


Här är alltså Dietro Casa, världens finaste pianostycke enligt mig.
Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback