Ordning & reda, pengar på fredag!

Det är fantastiskt vad det är mycket idag, fettisdagen som firas med semlor, kronprinsessan Viktoria och Daniel har äntligen förlovat sig, jag har fått praktik på Bildstudion från vecka 10 till och med vecka 13, hur bra som helst! Dessutom har vi gått in på sista veckan för att arbeta med tidningen och här sitter jag, med papper upp över öronen som ska korrektur-läsas, okej, så många är det inte men det räcker och blir över i alla fall.

Jag känner för en gång skull att jag håller på att få ordning på mitt liv, imorgon ska jag ringa till ortopeden här i stan för att få en ny remiss till stockholm så de kan få ordning på knät någon gång, mest för att jag är trött på att inte kunna vara med på idrotten hos klassen när det är  kontaktsporter, för att jag är trött på att sitta i stugan när familjen åker skidor när det är kanon-väder och för att jag är trött på att få kramper runt om i knät så jag knappt kan stå (vilket har börja komma nu på senare tid, skumt!). Jag ska också ringa till vårdcentralen och beställa ni vet livmoders-hals-cancer-spruta, glurp! Blodprov och stick i fingret, visst, fine for me, men usch vad det gör ont att ta sprutor muskulärt som det så fint heter. Men fint är det sannerligen inte, det gör ont flera veckor efter åt, minst! och jag håller på att svimma varje gång, jag får nog ha med mig någon som sentimentalt stöd! Dessutom kommer studiebidraget på fredag och det är alltid trevligt, puss för det!

Nu ska jag fortsätta med min korrekturläsning och planering för veckan.
Hörs senare. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback