vad är rättvist?

Jag ber nu om ursäkt i förväg nu när jag vet att jag är ruskigt irriterad och kommer skriva en irriterat inlägg. Vi hade matte nyss och fick tillbaka provet vi gjorde i fredags, om jag ska vara ärlig gick det piss, verkligen piss! Efter lektionen kom läraren fram till mig och säger "Det är bara att komma igen". Jag får lust att säga något som sannerligen inte är barntillåtet men kniper igen min vanligt glappiga käft och går därifrån istället. Både han och jag vet att hela livet har jag fått höra att jag inte kan matte, både från lärare och mig själv. Han är en sån lärare som förklarar samma saker hela tiden, om och om igen, även fast man inte förstår första gången, vad är då meningen med att försöka förklara på samma sätt igen? Till skillnad från mig kan han hålla siffror i huvudet under tiden som han räknar ut andra tal, vilket jag inte har någon som helst begåvning för. Alltså, för att jag ens ska ha en chans i B-kursen skulle jag helt enkelt behöva en annan lärare som förklarar på det sättet jag förstår, jag känner själv att det skulle bli väldigt mycket enklare för min del. Jag säger absolut inte att jag skulle bli ett mattesnille bara för att jag bytte lärare, utan att jag skulle ha en mer rättvis chans i ämnet om jag skulle få byta. Frågan är nu bara vad som skulle vara enklast för skolan? Att lägga om hela schemat för en elev eller att låta en elev gå ut med IG i betyg för kursen Matematik B?

Tack, nu har jag skrivit av mig. 
Nu ska jag illustrera Kirsten Stewart. 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

har ni ingen typ av extra-mattelärare ni kan gå till? Som vi tillexempel, vi har en såkallad mattestuga man kan gå till vissa dagar efter skolan. Och jag kan säga att det hjälper verkligen, man får det förklarat för en andra gång men på ett helt annat sätt.

2009-05-01 @ 11:25:29
URL: http://ceciliadahlfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback