Tankar, dagen och saknad

Jag har slutat för dagen, tack! Och nu ska vi ta och vänta på Anna som har bild, till skillnad från oss andra som har musik. 
Jag har funderat ett bra tag på en sak som brandmannen sa till oss i måndags, 
vad är skillnaden på att man kör ihjäl en människa eller att man slår ihjäl en människa?
Straffen skiljer sig rejält åt och för att köra ihjäl en människa får man högst 2 år, men för att slå ihjäl någon får man för det mesta livstid, om inte någon jävel får för sig att dräparen är psykiskt sjuk. 
Vad är skillnaden egentligen? Man tar i vilket fall en människas liv, är inte ett liv som blir ihjälkört lika mycket värt som ett liv som blir ihjälslaget?

Bara lite tankar som finns i mitt huvud för tillfället.

Idag är det Coldplay tillsammans med mina kära vänner Maria, Clara och Anna!
Sjukt pepp och taggade är bara förnamnet för vad vi är.
Jag längtar efter att se Chris Martin hoppa runt på scenen och sjunga ut sin ljuvliga stämma till
alla människor som ska se Coldplay i Globen idag, den 17/9 2008.

Puss!
jag vill ha dig nu som jag hade dig förut
<3



Kommentarer
Postat av: David

väldigt få kör ihjäl människor medvetet, där har du skillnaden. Mord är en planerad och medveten handling.

2008-09-17 @ 16:35:52
URL: http://davveponken.bloggsida.se
Postat av: mamma

Jag håller med dig gumman.

Det finns ingret som kan försvara att man sätter sig bakom ratten eller styret (motorcykel) när man har druckit alkohol. Inte bara för att man riskerar sitt eget liv utan även andras. likaväl alla som sätter sig i bilen dagen "efter". Jag vet att jag låter som en jävla moralkärring men det finns inte mycket som gör mig så arg som rattfyllon.

Leif ska ha väldigt mycket cred för att att åker ut till skolorna och informerar och "skrämmer" upp er.

2008-09-18 @ 23:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback