"se faran i vitögat"

Ännu en dag på praktiken, jag börjar faktiskt komma in i rytmen.
Dagen kommer bestå av praktik. lunch med Ellen, praktik till 4, hem och träna till DVD och därefter åka & hämta bror vid ishallen. Därefter tror jag minsann att jag ska försöka få lite ordning & reda på mitt rum. Eller en snabb-städning i alla fall.

Igår kunde jag inte sova, åtminstone inte förrän Johan ringde.
Men i vilket fall så låg jag och tänkte på mina fobier, ALLA mina fobier.
Man säger att man ska se faran i vitögat, att man måste konfrontera sin rädsla för att kunna
avsluta det kapitlet. Låt mig nu lista det jag kommer på för tillfället som jag har fobi för.

  • Ormar - det är nog min största fobi, daggmaskar är dessutom lika så nej, det funkar inte.
  • Mörker - som jag skrev igår, det finns få saker som jag är så rädd för som att gå från mitt rum till toaletten, vilket är dryga 1,5m.
  • Spöken - jag bara vet att det finns något, jag vill se men ändå inte, rädd för det är jag  i alla fall.
  • Höjder - men endast då jag ser marken, skumt!
  • Flugor - tänk deras äckliga sugpropp till min, usch!
  • Rattfyllon - jag menar, vem är inte det?!
Mja, jag har en del fobier som sagt, men aldrig  i livet att jag skulle få för mig att röra en orm, ALDRIG!
Till och med plastormar är jag rädd för, jag vet, det är ohyggligt larvigt.
Jag funderade på om jag skulle lägga upp en bild på en orm, svaret blir NEJ!
Men nu ska jag fortsätta med att  ha sönder kartonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback