Movin' out

Jag är sjukt sugen nu på att flytta hemifrån, inte för att slippa mamma & pappa eller något sådant, utan bara hela ansvaret att bo ensam, inreda en hel lägenhet & som sagt, ha hela ansvaret för att det som behövs ska bli handlat osv.
Dessvärre skulle jag aldrig klara mig att bo ensam, jag är sjukligt mörkrädd och vill helst inte komma hem och huset står tomt, mest för att ingen har checkat igenom huset innan mig.

Den här längtan blev dessvärre inte bättre då jag och Lovisa var tvungna att kolla igenom de nyrenoverade lägenheterna på Drottninggatan, helt sjukt fina är stora. I ena lägenheten var det 3 rum + kök, och i det andra 2 rum + kök, inget att klaga på menar jag. Det här lilla lyckoruset släcktes dock då jag fick reda på att lägenheterna är byggda för 55+ och därför kommer det bara bo 55+are där. Är inte det lite konstigt? Med tanke på att dessa pensionärer/äldre(55+) klagar som bara den och skriver flera insändare i kuriren om hur högljuddt (?) det är i öltältet då Katrineholmsveckan är, EN GÅNG OM ÅRET!
Varför lägger man då deras lägenheter mitt i stan, där det finns som mest ungdomar på helgerna, och där dessutom Lilla Krog ligger? är inte det måttligt korkat så säg?

Puss!

Kommentarer
Postat av: Erika

Hehe nee du vill inte flytta hemifrån, tänk att du måste handla, laga mat, diska, tvätta och städa och ingen annan gör det åt dig, det tar mer tid än man tror. Jag vill bo hemma för alltid har jag kommit fram till nu när jag varit borta ett tag :P haha eller i alla fall några år till :P Men det där med inredningen kan jag hålla med om ;D

2008-10-20 @ 13:02:25
URL: http://erikalauri.blogg.se/
Postat av: David

fan människan ovan hann före mig.

Men hon glömde en viktig sak och det är hur tråkigt det är att bo ensam hela tiden. Bara en sån sak som att äta lunch och middag ensam varje dag är något som skulle ta kål på mig.



Angående pensionärerna: Placera allihopa i talltullen eller bygg nya lägenheter vid lövåsen så kan de hålla sig där runt willys och ÖoB

2008-10-20 @ 14:08:56
URL: http://davveponken.bloggsida.se
Postat av: Lovisa

Ja de lägenheterna va sjukt fina, vi får ta o börja spara;D

2008-10-23 @ 22:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback