Lite efterforskning & svar.

Igår ställde jag frågan om mörk choklad är nyttigare än ljus?
Ingen av er ville tydligen inte svara på det så nu när jag sitter på praktiken och har lite tunnt om arbete tänkte jag kika upp det. Jag sökte runt lite och  efter några få sekunder fann jag svaret.

Fråga: Är mörk choklad, med hög kakaohalt nyttigare än ljus?
Svar: Svaret är ja, mörk choklad har en något bättre fettsammansättning och innehåller fler antioxidanter än ljus choklad men innehåller fortfarande lika många kalorier. Mörk choklad med hög kakaohalt innehåller även mer av ämnet  fenyletylamin som hämmar nedbrytningen av anadamid, kroppens egna cannabis. Det är  förklaring till varför man blir lycklig av choklad. Något man bör känna till om choklad är dess höga energiinnehåll. En 100-gram chokladkaka innehåller mer än 500 kalorier, en fjärdedel av en kvinnas dagsbehov! De nyttiga näringsämnena som finns i mörk choklad finns även i olivolja (enkelomättat fett), te (antioxidanter) och genom att bli kär (fenyletylamin).




Ljus choklad vs Mörk choklad.

Kommentarer
Postat av: Frida

Men jag tycker ju inte om mörk choklad ;/

2008-10-16 @ 12:13:49
URL: http://fridamartenson.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar: Jaaa, det kan ju bli vårt projekarbete i 3:an ;D

2008-10-16 @ 13:41:17
Postat av: Anonym

säger frida.

2008-10-16 @ 13:41:50
URL: http://fridamartenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback