Julkänslor

När snön har fallit i ungefär en veckas tid så får man en riktig julkänsla i magen, i alla fall jag.
Jag har redan börjat fundera på när man ska baka lussekatter, hur pepparkakorna kommer se ut,
att man tar ut dom i rätt tid så de inte bränns, när man ska börja ta upp alla tomtar som sjunger, som dansar
och de som bara står där och ser snälla ut.
Om det inte vore nog så har jag börjat fruktansvärt till julafton, bara själva julafton och få träffa hela släkten som
man tycker så hemskt mycket om och få fina julklappar som man har gått och trånat efter så länge.
Det känns som att det var förra veckan som julafton var och jag vaknade med feber, men fick i alla fall en hemskans
fin jul.

Tänk vad lite snö kan göra ändå.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback