congratz grandfather,

Jag var duktig och var uppe och gick runt 10 efter att ha väckt bror runt halv 10, när jag kommit in bakade jag scones och jisses, det tog ett bra tag innan jag fick in snitsen på det men till slut blev de faktiskt helt okej.
Därefter tog jag och duschade och fixade och trixade till mig och åkte därefter till farfar och farmor för att fira farfar som fyller år idag. Gick ner till stranden en stund tillsammans med lillebror och fotade en del och de kommer väl upp på bilddagboken tids nog. Sedan satte vi och åt och på något sätt kom vi in på Robin Hood och farmor envisades med att hela tiden säga "Robin Huud" vilket jag, mamma och Carina skrattade åt så vi grät, och så snart vi hade rättat henne så fortsatte hon likt förbannat med "Robin Huud" vilket fick mig att skratta ännu mer ^^.
Men trevligt var det i alla fall, och därefter promenerade jag och mammsen hem tillsammans med hundarna, duktigt må jag säga! Nu är dagen i alla fall slut och jag funderar starkt på att sova snarast.

Dagens irritation fälls på alla djurplågare,
allvarligt talat, hur kan man vara så störd att man slår och misshandlar ett helt oskyldigt djur, vad har man då innanför pannbenet? Inte mycket skulle jag gissa, den enda rätta uppfostran är kärlek osv för att få ett lydigt djur och därefter lära dem vad som är rätt eller fel. Jisses vilket stort MINUS dessa människor får och jag hatar dom äckligt mycket! Anledningen till ämnet var att jag och mamma mötte en av våra grannar som tagit hand om en hund som blivit slagen osv, och allvarligt så blir jag gråtfärdig när jag hör sådant.

Men hejsvejs! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback