Igång igen

Nu är jag tillbaka igen, pigg och utvilad från bloggandet och jag känner mig sjukt pepp på att skriva massor om veckan som varit, än så länge.
Igår var det ju Julafton, om någon missade det vill säga. 24/12 i år började lite småtråkigt, min far var ute och jagade lite med båda hundarna för att dom inte ska vara så superpigga nu när jag har dom här hemma. Så han hade släppt dom ute i någon skog och äldsta hunden Bamse hade fått upp ett spår, sprungit ut på isen och troligtvis tappat spåret, därför sprang han tillbaka för att leta efter pappa igen. Ungefär 1m från stranden så brast isen och älskade hunden hamnade i vattnet. Som tur var hade pappa pejl (stavning?) och han hittade honom efter 10 minuter ungefär. Jag och mamma fick åka ut till skogen och hämta honom, rejält nedkyld och satt och skakade och andades läskigt. Men nu mår han fint igen i alla fall. Julafton 08 skulle ju inte varit så fin om det blev en hund mindre, uschnej.

Mickis & Ellen kom över och lämnade julklappar, fina var dom & jag fick bland annat Bodybutter och ett ljus, därefter andra trevliga och skojiga saker. Därefter frukost och julklappsöppning med mamma och pappa. En bärbar dator & en parfym blev det. Därefter dusch och iväg till farmor & farfar. Massor av mat och trevligt och därefter paketöppning, ett stativ, helkroppsmassage, presentkort för nagelförstärkning & fransk manikyr, pengar, plånbok & såklart en tomte var lite av det jag fick. Jag tog även en massa kort som kommer upp lite senare när jag får igång PS och lite annat på datorn här.
Nu ska jag ta och äta frukost & därefter ut med hundarna på en långsväng.
Puss!

Jag var tvungen att testa camen på dator, kanonkul (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback