grillkväll med citatbok

Gårdagen blev kanon, den började runt 18.00 då Anna och Clara anlände och några minuter senare kom Erika. Vi stod i köket ett tag medans jag fixade sallad, hällde upp allt godis och liknande. Eftersom det spöregnade så sände jag ut min käre far att grilla åt oss, tur att man har paraply. Efter en stund kom Matilda, som inte hade något paraply, dessvärre. Men alltför blöt var hon i alla fall inte. Efter maten satt vi helt enkelt bara och pratade, åt godis och fyllde på våran citatbok vi har i klassen. Jag känner på mig att vi kommer vinna den kända citat-tävlingen av studenterna nästa år. Boken är fylld med citat som:
- Han ser ut som en grottmänniska när han gör sådär (maria om erik)
- En +-meny tack! (erik)
- Men pilla bara in den (robert)
- Det var ganska dött på kyrkogården (sebbe)
Därefter har våra lärare sagt en hel del roliga citat som:
- Ni ser lite slaka ut (buggis)
- Ska vi ta det bakifrån? Nej, vi tar det framifrån, det blir så krångligt annars (kurt)
- Inget sprut nu killar (solveig)

Om ni nu har en aning snuskig fantasi så kommer det här bli otroligt roligt för er.


Bilden är lånad från Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback