I skuggan av värmen

Förresten, innan jag sätter mig och läser psykologin måste jag bara uppdatera er om att jag har läst ut boken I skuggan av värmen. Fyra dagar tog det att läsa den och den är fruktansvärt bra, beroendeframkallande och jag längtade hela tiden efter att läsa. Men som med alla andra böcker blir jag ledsen när jag väl läst ut den, det är så tråkigt när böcker tar slut och man måste sätta sig in i en ny handling.
I vilket fall, I skuggan av värmen handlar om Eva, en väktare i Stockholm som lever dubbelliv, samtidigt som hon åker runt i staden för att fixa larm och liknande tar hon regelbundet heroin för att klara av livet. En dag möter hon Erik, med de gröna ögonen, en polis som faller pladask för Eva och tvärtom. Det Erik inte vet är att Eva bär på den mörka hemligheten, men är den för mörk för Erik?

"Jag älskar dig, förstår du det?
Bortom ljus och mörker älskar jag dig,
bortom allting annat älskar jag dig!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback