Baktajm!

Det är fortfarande lite dålig uppdatering känner jag. Men den blir troligtvis bättre ju längre tiden går, jag ska ta tag i det igen. Jag har jordens baksug idag, helt otroligt men ganska förståeligt, jag har ju inte bakat något hemma på mer än 3 veckor och i vanliga fall brukar jag baka något varje vecka. Men vi har ju fixat om köket nu så jag har inte haft någon möjlighet till det, dessvärre, men vet ni vad? Nu är köket klart och jag är så pepp på att baka så det inte är sant. Jag har till och med gjort en lista på vad jag ska baka inom de närmsta dagarna, skrivit en lista (så klart) och även gjort en inköpslista. På den står det allt ifrån bakjäst till nougat choklad, tro mig, det blir en massa choklad. Men nu har jag tänkt fylla frysen med massa godsaker och vi hoppas att det är omtyckt av familj och främmande som tittar in.

För att vara lite mer exakt tänkte jag berätta vad jag ska baka för mumsigheter.
- Kladdmuffins
- Kanelbullar
- Vaniljbullar
- Bananåkokospaj
- Fösingar
- Cornflakes crisps

Ibland är det fruktansvärt bra att ta en titt i farmors bakböcker där Kanelbullarna, Vaniljbullarna & Fösingarnas recept kommer ifrån. Jag ska försöka ta lite bilder på varje bakverk och även skriva receptet lite stiligt sådär. Men vi får se hur aktiv jag är på den punkten men jag ska försöka!
Glad påsk på er förresten!
Puss

Kommentarer
Postat av: Viktor

Svar: Tack du. Det hjälte nog faktiskt. För nu är jag typ frisk helt plötsligt.





Glad påsk på dig med btw :D

2009-04-11 @ 17:24:42
URL: http://hoogberg.blogg.se/
Postat av: matilda

vad sjutton är fösingar för något?

2009-04-12 @ 15:34:53
URL: http://msvanqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback