FLICKAN SOM LEKTE MED ELDEN

Hemma igen.

Förbannat bra film, dock inte lika bra som ettan men jo, riktigt bra. Finns dessvärre småsaker som tynger ner filmen, småsaker som dåligt skådespelare och agerande. Noomi Rapace gör en äckligt bra roll som Lisbeth Salander, hon är som klippt och skuren för henne. Dock saknar jag hennes extremsminkade fejs från den första filmen då hon hade kajal runt ögonen och ännu mer....punkig. Men, till det positiva, galet bra var den och jag längtar redan efter den tredje filmen - Luftslottet som sprängdes. Det var längesedan jag satt så spänd i en biostol, trots att jag läst böckerna och visste vad som skulle hända fick jag den här jobbiga känslan i kroppen som säger, snart händer det något! Jag gillade varje sekund av filmen och jag har aldrig upplevt en liknande tystnad i en biosal. Ni vet så att det blir så pinsamt tyst att man inte vågar äta någonting under visningen - än mindre få slut på sin läsk. De små missarna i filmen gör dock att det blir lite skrattretande i vissa stunder, men mitt tips är: Se den gott folk, den ÄR sevärd och ruskigt värd pengarna. Dessutom är Noomi Rapace en av Sveriges snyggaste kvinnor - enligt mig.
4/5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback