BOXER

Jag är galet sugen på att skaffa mig en Boxer, en hund alltså. Det blir dock när jag flyttat hemifrån eftersom vi redan har huset fullt här hemma. Och mer hundhår tackar vi gärna nej till.

Rasbeskrivning: En vän till mig beskriver en boxer som "en ängels själ i en gangsters kropp". Boxern ska vara mentalt stabil, självmedveten, lugn och ha ett jämnt sinnelag. Boxerns temperament och karaktär är av allra största vikt. Många beskriver sin boxer som tillgiven och trofast mot familjen men försvarande mot utomstående. Den är glad och vänlig i lek men oförskräckt när det är allvar. En boxer har vanligtvis lätt för att samarbeta vilket gör den till en lättlärd ras och den har också ett mycket bra luktsinne som många utnyttjar i bruks sammanhang. Boxern är lika trevlig och uppskattad som sällskapshund, som den är som skydds- och tjänstehund.

Erkänn att ni smälter lite?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback