hur har man tänkt?

Pjuh, ett jobbigt pass blev det allt med inriktning på armar, ben och mage. Jag känner redan nu att jag kommer  ha en grym träningsvärk i armarna imorgon, benen får jag inte träningsvärk i så ofta, tack och lov. Till skolmaten då, jag tycker att alla har blåst upp allting om att den är så himla dålig. Men nu, i tvåan är maten helt fruktansvärd, helt förjävlig rent ut sagt, som jag skrev förut är jag förvånad över att man ens får servera mat som är utspätt med vatten och fullt med ingredienser som bönor tillsammans med potatis och kebabkött. Vi var för något år sedan och klarade hos "husmor" och hon lovade att det skulle bli en förbättring, nu är bara frågan, vart är förändringen? Dessutom blir jag så himla irriterad när kvinnan som väljer ut matsedeln för terminen säger "Mina barn äter det här", frågan är bara om dom har något val? Sedan när äter man kokt korv tillsammans med kokt potatis? Bara en sån blandning, självklart får man äta det om man vill men majoriteten äter väl det knappast, eller har jag fel? Det är pinsamt att vi i Sverige erbjuder brottslingar som Helge Fossmo och Anders Eklund bättre mat än små barn som växer och ska vara våran framtid. Hur har man tänkt egentligen? Jag blir lite förvirrad i alla fall.

Nu ska jag ut på promenad,
puss!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback