Recension - Män som hatar kvinnor

Åh så fruktansvärt bra filmen var, det kan nog vara en av de bästa svenska filmerna som har gjorts! Noomi Rapace är kanon som Lisbeth Sallander, ni som har läst boken vet att hon är väldigt kall, hård och visar inga större känslor än ilska, Noomi blir i princip som en spegelbild av Lisbeth i boken. Likadant Michael Nyqvist var suverän som Mikael Blomqvist, båda två passade utmärkt till sina roller. Jag blev inte det minsta besviken på filmen i alla fall, eller jo, lite.

Min besvikelse handlar helt enkelt om att en skådespelare var helt fel för rollen eftersom att han/hon i vanliga fall spelar väldigt goda roller, men i Män som hatar kvinnor blir det tvärtom, för några sekunder drogs jag tillbaka till några av hans/hennes mest komiska roller, inge vidare bra om man vill skapa den rätta stämningen.

Men som sagt, otroligt sevärd så om ni inte har något annat för er föreslår jag att ni ser den på bio!
Nu ska jag sova så jag orkar gå upp imorgon.
Puss!

Kommentarer
Postat av: matilda

vem var fel på rollen? haha, jag försöker komma på vem du menar :D

2009-03-05 @ 08:49:39
URL: http://msvanqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback