kameran

I juni fick jag en kommentar från Emma, hon undrade vad jag hade för kamerasaker. Nu har jag tagit mig tid att rada upp alla saker och fotograferat dom.

 
1.
Pentax 16-45mm, mitt första objektiv som jag fick med kameran. Funkade finemang tills det fick sig en liten skada på fokusringen men jo, det funkar fortfarande, dessvärre inte lika bra som förut.
2. Pentax 50mm macro, mitt andra objektiv och alltså mitt första macro. Det är superbra verkligen, jag älskar det. Dessvärre fotograferar jag inte alls mycket i macro och använder det därför inte så mycket, bra att ha till hands.
3. Sigma blixt EF-530, första blixten jag använde förutom den som redan finns i kameran. Fungerar kanoners.
4. Velbon stativ CX 686, stativ som jag fick i juklapp förra året, perfekt höjd och jag gillar att man kan snurra och göra alla möjliga saker med det, utmärkt!
5. Tamron AF 70-300 LD macro, mitt senaste objektiv jag köpte på min praoplats. fungerar superbra och dessutom kan man zooma riktigt långt, vilket namnet iofs säger. Men ja, det fungerar kanon det också. Som allting annat.

Jo, förresten är mitt kamera hus en Pentax K10D.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

svar: vad kul!

2009-07-20 @ 16:36:10
URL: http://ceciliadahlfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback