Sevärt våren 2009

Jag kikade just in på aftonbladets hemsida och hittade några av filmerna som går i år, väldigt snart dessutom. Jag kommer bli helt pank om alla filmer går inom ett halvår. För tillfället så är det dessa filmer som står i topp;

- I taket lyser stjärnorna (biopremiär 30 januari)
Åh vad jag har längtat efter att boken ska filmatiseras, den är så fruktansvärt bra. Dessutom har vi töser i klassen bestämt att vi ska se den allihopa tillsammans och det är ju aldrig fel. Jag hoppas att ni har läst boken, störtbra och jag tvivlar inte en sekund på att filmen är sämre. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.

- Män som hatar kvinnor (biopremiär i mars)
Steig Larssons första bok av de tre som finns och jag tror faktiskt att den kan vara riktigt bra. Boken är fantastisk och inte bara första utan andra & tredje också. Nu hoppas jag bara att de filmatiserar de andra böckerna också, men framförallt att det är samma skådespelare, det är så fruktansvärt frustrerande när de bara byter skådespelare sådär, man blir ju irriterad, det är ju inte den karaktären utan någon ny, och samtidigt är det samma. Så krångligt det blev nu.

- I skuggan av värmen (biopremiär 20 mars)
Jag såg precis att även den här filmen är en filmatisering av en bok. Boken är alltså en sann berättelse och det är dessutom henne själv hon skriver om. Trailern verkade sjukt bra så nu är det bara att längta som en galning tills den har premiär, man kanske skulle försöka läsa boken innan man ser filmen. Någon som läst & rekomenderar?


- Kenny Begins (biopremiär 30 januari)

Allas vår älskade Kenny Starfighter är alltså tillbaka, som vi har längtat. Filmen är troligtvis i lika bra skick som serien var, det vill säga sjukt bra. Jag älskar dessa uttryck som; Ohliboli, Ischlo Gischlo & man får ju inte glömma hans extremt roliga fnissande. Åh vilka höga förväntningar jag sätter upp för mig själv nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback