Krossade speglar & fredag den 13'e

Det känns som att jag är inne i en oerhört bra fas just nu, (peppar, peppar, ta i trä) allting går utmärkt och jag är glad och sprallig mest hela tiden. Det gick finfint på engelska-läxan, faktiskt bättre än vad jag trodde. På tal om Peppar, Peppar, ta i trä; jag tycker det är ganska intressant det där med skrock. Dessvärre är jag väldigt skrockfull av mig och extremt pedant, vilket gör att jag sitter och pillar, stampar eller liknande på något hela tiden.
Sådana saker som att lägga nycklar på bordet gör att jag får panik och jag kan inte sluta stirra på dem innan jag får slänga dom på golvet & stampa på dem tre gånger. Sådana saker som när en svart katt går över vägen & man ska spotta tre gånger över höger axel tänker jag alltid: men tänk om någon ser mig nu? Ibland struntar jag bara i katten men då går jag oftast med ångest hela dagen om att något kommer hända. Jag undrar hur jag skulle klara mig om jag råkade ha sönder en spegel, 7 år får jag leva i ett liv fyllt av olyckor. Jag vet även förrförra året var jag och mina bästa vänner på kryssning, vi åkte torsdagen den 12'e och var alltså på sjön fredag den 13'e, under natten efter allt dansande, runt klockan 5 på morgonen vaknar jag av att hela båten skakar och det låter som något går sönder (ni vet som när Titanic krockar med isberget), mina tankar var ungefär: Jaha, fredag den 13'e, nu kommer vi dö. Men ja, som ni märker lever jag ju fortfarande vilket är positivt.

Men nu ska jag sätta mig med psykologin.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback