SACO-MÄSSAN

Jävlar vad bra jag kör ibland, vi klarade oss helskinnade från Vingåker, in till stan, parkering vid Åhléns, till Konsum och hem! Det trodde jag aldrig. Eller jo, klart jag gjorde. Planer för kvällen nu då, jag ska ta det lugnt, skicka in massa arbeten till lärare, skriva bilder på en skiva samt göra skivomslag. Fixa julklapp och träna CE, samt läsa. Peppa mig själv inför morgondagen också kanske, skulle nästan hellre vara kvar på praktiken än att åka på SACO-mässan som skolan drar med oss på. Det är lite pinsamt att skolan tvingar med oss på något som de inte ens verkar ha råd med, när man inte ens kan ge oss mat för dagen - då tycker jag inte att man ska lägga ut pengar på något värdelöst som SACO-mässan. Men vad vet jag, det kanske är superbra men vad jag har hört är det ganska så värdelöst, med tanke på att det är så stort och vi bara är där i drygt två timmar. Hur mycket hinner man med liksom? Skolan ger oss en liten minijävla baguette med ost, en äppeljuice och en frukt för dagen. Om man är hungrig då? undrar vi. Det finns resturanger där, svarar lärarna och skolan. Vem fan vill slänga ut 100kr på en lunch när besöket i Stockholm är obligatoriskt?

Så, nu har jag skrivit av mig lite aggression.
Nu ska jag börja med mina onsdag-kvällsplaner.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag har för mig att den där SACO-mässan var rätt bra faktiskt. Om man hade nån susning om vad man vill plugga i alla fall. Det roligaste var ju dock bussresan (som alltid)...



Och angående maten så har jag för mig att det var mer än 100 spänn för en hamburgetallrik. :P

2009-12-02 @ 18:35:04
Postat av: yasmin

Är ni smarta så äter ni utanför mässan, då kan ni ju gå till donken eller vad som helst.. :)

2009-12-02 @ 20:11:40
Postat av: Johan

Inte för att vara den men fan va du klagar^^

2009-12-02 @ 23:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback