fram och tillbaka

God morgon!
Jag har suttit i telefon i cirkus en halvtimme nu och försökt fått reda på hur jag ska få min remiss till Sophiahemmet i Stockholm. Jag blir snart tokig på sjukvården här. När jag fick reda på att jag skulle få opereras sa de att jag skulle ringa Kullbergska sjukhuset här i stan för att få en remiss. I förrgår ringde jag till Kullbergska och blev rekommenderad till Mälarsjukhuset i Eskilstuna, då upptäckte jag att deras telefontid bara varade från 8.00 - 11.30, alltså fick jag vänta till idag då jag missade det igår, klantigt! Idag blev jag kopplad, rekommenderad och snäst åt ett antal gånger tills jag kom fram till ortopedsekreteraren som förklarade att hon inte kan skriva ut någon remiss eftersom hon inte fått senaste journalen från Sophiahemmet. Nu måste jag alltså ringa till Sophiahemmet och be dem skicka den här journalen till Mälarsjukhuset för att ens kunna få en operation. Så himla typiskt. Nu orkar jag inte riktigt ringa runt längre, men jag ska i alla fall leta upp telefonnumret till Sophiahemmet. Förresten är det sol idag med vilket betyder att jag så snart som möjligt ska lägga mig ute och få tillbaka ytterligare färg på kroppen.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback