Fösingar

Lite mer än halva dagen har gått och jag har umgåtts med Lovisa till nu. Vi har bakat en massa, kladdmuffins som blev väldigt misslyckade men smakar som de ska, det är bara det att...de är lite vanskapta. Vi har bakat fösingar och bananåkokospaj också. Pajen har jag inte tagit någon bild på men i vilket fall, här är fösingarna!

Fösingar
Du behöver;
- 100gr rumsvarmt margarin/smör
- 1 dl socker
- 2 dl mjöl
- 1 ägg

Så gör du;
- Blanda margarinet tillsammans med sockret och mjölet och rör runt, vispa ej!
- Häll i ägget och rör tills det blir en deg.
- Dela upp degen i små bullar på en plåt med bakplåtspapper.
- Grädde fösingarna  i ugnen på 200 grader i 12 minuter.



Kommentarer
Postat av: Mango

ååh mums!



Hallååå en massa säger att de har sätt mig i er tidning men jag har ju själv inget exemplaaar! :) Jag vill ju också se, hur kan jag få ett?



KRAMIS

2009-04-13 @ 18:30:30
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback