Utklädnad & saknad

Hallå i stugan.
Dagen har varit lång och jobbig, men jag har hunnit bli bättre i alla fall.
Ögonen är dessvärre inte bättre men halsen och näsan är betydligt bättre.

Kommer ni ihåg när man var liten på somrarna? Känslan av att springa barfota hela dagarna och på kvällen på skäll av mamma för att man var helt svart om fötterna? Kommer ni ihåg den här känslan av att få vara uppe hur länge som helst på somrarna fast egentligen var klockan bara 8. Minns du när känslan av att få den senaste Disney-filmen eller den senaste "Hits for kids"-skivan var det bästa som kunde hända? Känslan av att vara världens finaste prinsessa när man fått sin mormor att klä ut en med några gamla gardiner och en plastblomma i handen?
Det sista är jag nog ganska ensam om att sakna, men jag har faktiskt varit med om det, flera gånger, så tvingade jag min älskade mormor att klä mig i hennes gamla, fina gardiner och få mig att känna mig som en prinsessa eller någon som skulle gifta sig. Världens bästa känsla.

Puss på barndomen :* 

Mest som ett bildbevis
Mest som ett bildbevis

Kommentarer
Postat av: matilda

haahaha, sötunge!

2008-11-26 @ 21:29:03
URL: http://msvanqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback