IQ "Rus"

När vinet glöder i de fyllda glasen & vi börjar bli i gasen,
då lossar tungans band.
Vi som gått omkring & vart så blyga vi slutar upp att smyga,
modet kommer efter hand.
Hej, Tjo & klackarna i taket, nu visar vi upp klappet,
hur modiga vi är.
Inga ord kan bli för stora, vad har jag & förlora,
så e det med det.
Senare när berusningen har lagt sig, så som jag har sagt dig,
verkar ganska meningslöst.
Då undrar jag över hur du ser mig, man får se upp hur man beter sig,
& då skrattar jag nervöst.
Mitt hjärta har en frusen inneboende, har jag till förtroende,
som inte mår så bra.
Hon plockar fram allting  jag gömmer & minns allting jag glömmer,
då ser  jag att hon är jag.

Jag vet inte, är det bara jag som har fått den nya IQ-reklamen på hjärnan?
Den sitter i alla fall som smäck på min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback