Låt mig presentera...

Nu är jag hemma igen, hemma från skolan & allt det jobbiga. Nu är det bara jag och mina fina hundar  hemma. Jag kom precis på att Bamse (som är äldst) är inne i en mysperiod just nu. Istället för att ni ska behöva gissa er till så mycket saker om mina fina vovvar så tänkte jag dra en snabb presentation av dom.

Bamse:
Bamse är 6 år, han fyller år i augusti och är världens snällaste. Dessvärre hoppar han lite smått & kan skälla rejält. Fin hund av rasen Tysk Wachtel. Han har riktiga "valp-ögon" vilket man inte kan motstå. Det som gör Bamse lite fint speciell är att han har en söt tofs mitt uppe på huvudet, & som att det inte var nog med det så är den dessutom ljusare än resten av hans päls. När han var lite tyckte jag att det var så fult så jag klippte bort den, min mor blev arg men som tur växte den ut igen & ja, den verkar ha kommit för att stanna helt enkelt. Bamse har en egen vilja vilket gör att han inte lyssnar så värst bra, helt okej men ja, det kunde ha varit bättre.



Boston:
Boston är totalt 2,5 år & fyller år i mars (tror jag). Son till Bamse men extremt bestämmande över Bamse, även fast han är yngst. Extremt snäll men dessvärre inte lika snäll mot andra hundar, det börjar bli bättre men ja, det är inge bra i alla fall. Annars är han världens finaste & snällaste hund och dessutom är hans egna vilja inte lika stor som Bamses, det vill säga att Boston lyssnar en aning mer än vad Bamse gör och är lättare att gå ut med, leka med osv. För det mesta tycker han om att sova riktigt länge på mornarna och pinar sig upp ur den varma sängen när pappa ska ta med dom till jobbet. Boston är ruskigt vit om nosen, trots att han inte är så gammal. Dessutom är han min pojkväns favorithund, tror jag i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback